Oldscool Fit Personal trainer Roosendaal

coach

Als je graag fitter wilt worden met begeleiding, dan is personal training ideaal. Personal training heeft veel voordelen Je werkt sneller naar je doelen toe, beweegt veiliger en het motiveert. In Roosendaal kun je naar Oldscool Personal fit trainer.

Trainen met een personal trainer

Als je gaat sporten heb je waarschijnlijk een bepaald doel in gedachten. Dit doel verschilt vaak per persoon Dit kunnen doelen zijn die te maken hebben met fysieke fitheid maar ook een bepaald schoonheidsideaal. Voor elk doel moet anders getraind worden. Een personal training kijkt samen met jou naar de invulling hiervan. Afhankelijk van je doel kan de invulling van je schema bestaan uit sport, maar ook algemene leefstijladviezen. Zo kan slaap en eetgewoonten besproken worden. Zeker eetgewoonten zijn van belang als je doelen sneller wilt halen. Samen met de personal trainer kun je kiezen of je een voedingsschema uitgebreid meeneemt of misschien helemaal niet.

Samen trainen

Het fijne van een personal training is de begeleiding die je in de sportschool krijg. Naast het algemene plan die laat zien waar je in een aantal weken naar toe werkt, wordt een specifiek trainingsschema per sportdag uitgewerkt. Op dit schema staat alles vermeld. Welke oefeningen je gaat doen, het aantal herhaling, aantal series en zelfs het gewicht. Zo weet je zeker dat effectief naar je doel gewerkt wordt. De personal trainen zal je hiermee helpen tijdens de trainingen zelf. Een personal trainer zorgt dus voor specifieke invulling van de dagschema’s. Als het schema aangepast moet worden, dan kan dit dus ook direct gebeuren. Zo haal je altijd het beste uit je training. De personal trainer kan je tijdens de trainingssessie begeleiden met het uitvoeren van het schema. De personal trainer let op of je veilig traint. Het is ook fijn dat de personal trainer meehelpt tijdens de training zodat je extra gemotiveerd wordt. Afhankelijk van wat je prettig vindt kan de personal trainer de hele tijd bij je staan, of je ook even wat ruimte geven.

Soorten doelen

Personal training kan fijn zijn om je te helpen met verschillende doelen. Voor algemene fitheid en gezondheid is veel mogelijk. Een schema kan dan ingevuld worden met activiteiten die je leuk vind. Twee keer in de week trainen wordt zeker aangeraden maar 1 keer in de week zou mogelijk zijn. Voor alle andere doelen is twee keer in de week prima, maar met drie of vier trainingen zul je veel sneller je doelen halen. Voor conditionele doelen kun je namelijk verschillende cardiovasculaire trainingen inplannen. Voor krachttraining kun je verschillende spiergroepen op andere dagen trainen. Dit is voor beide doelen effectiever en fijner trainen. Voor afvallen geldt ook, des te meer training je zou kunnen doen, hoe sneller het afvallen gaat. Wil je gezond afvallen, dan zou je een schema voor twee tot vier dagen kunnen maken. Wat je ook voor doel hebt. Een personal trainer heeft de perfecte invulling en kan je goed helpen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *